utsikt från la bellevue

nu har det gått tre veckor sedan Tunisien!
då tänkter man att också längtan efter detta underbara paradis skulle lägga sig men icke!
allt som hände, folket, värmen, medinan och framförallt dem färska mandlarna är ständigt i mina tankar!
jag mår dåligt av att sitta här i Sverige o bara vänta! men vad väntar jag på? ett jobb? en pojkvän? en ny översvämning? bättre tider?
jag vet inte!!
kanske är det så att jag väntar på att äntligen få åka tillbaka! höra mitt namn ropas, få ett nytt armband om handleden, dricka billigt Ugni Blanc, och gå på stranden i natten tillsammans med katter som suktar efter fisken som efter dagens fångst lämnats kvar! vakna på morgonen till minaretets böner och känna vilken underbar dag som väntar en!
jag vill inte leva i ett land där tiden betyder allt! där pengarna tar övertag och folk är allt för stressade för att sätta sig ner och prata med främlingar! och framförallt vill jag inte leva i ett land där man inte kan säga vad man tycker om folk och vad man är bra på! varför ska vi styras av en jävla Jante-lag? 
sist men inte minst! jag vill slippa det svenska vädret!!!

Ta mig tillbaka innan jag förgås av denna tryckande stelhet, leda och Tidspessimism!




utsikt från la bellevue





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback