så efterlängtat!

Igår var det en helt underbar kväll!
jag träffade två väldigt saknade människor, calle och danny. och jag trivdes.
Elle såg till att inte en toalett var hel och jag fick höra oanständigheter från en äldre herre.
När kvällen ute tog slut och falafelmannen hade fått sig ett besök fick jag sällskap till min bedd av en full elle med plågor.
vi somnade och vaknade upp nästa dag med torra strupar.
efter att ha suttit och stirrat ut genom fönstret under en lång fukost såg jag till att damen kom hem och gick sedan för att fräscha till min lekamen. sedan var det karnevalen som väntade. eller snarare min bror med vänner som spelade musik utanför palikanen.
där träffade jag mormor som bjöd mig på lilla krogen vilket som vanlig var gott. skulle dock ha skippat jordnötssåsen och istället tagit curry. men man lär sig av sina misstag.
när klockan blev sex var det karnevalståget som skulle utgå precis utanför dörren så jag tog min kofta och sjal och satte mig på trappan. där träffade jag tre små tjejer 11-15 år som frågade ut mig om mitt liv.
vid 19.00 dök åter Elle upp för att gå till arabusta där rött te och två tryfflar inhandlades. rabarber och chili/ananas. den sistnämnda var väldigt stark och inte så god. sen kom annik, ida, tomas, dennis, och sune och gjorde oss sällskap. då flyttade vi ut och lyssnade på banden som underhöll från en scen. dem var duktiga!
sen såg jag klas pappa och sen kom jonas o fidde och erik. det var trevligt att åter höra hur jonas har det i sitt liv.
efter en kväll ute under bar hinnel traskade jag och Elle hem då vi ser några ungdomar som vid första syn ser ut att leka dunkgömme men som sedan visade sig ha varit i slagsmål där den ena blivit nedslagen. Vakten gjorde inte ett skit och när en av killarna sa till honom " du satt ju bara i din bil och skrattade!" fick han svaret "vad skulle jag göra!?!" eh...jag vet inte...stoppa det kanske!?! men det är ju förstås bara en absurd tanke som rör sig i mitt huvud enligt sveriges "skyddsmakt".

men förövrigt har jag haft en underbar helg. hoppas morgondagen blir lika trevlig.
god natt alla och ni är guld värda!

Kommentarer
Postat av: Elle

Hihi! Mm..den här helgen var kalas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback