Äntligen!!

Solen har till slut visat sig och jag njuter till fullo (förutom den präktiga brännan jag fått på min rygg).

Igår var det en helt perfekt sommar dag, då Annik och Sandra hämtade mig för att sedan ta oss ut till deras sommarstuga. Väl där kommer systrarna på att nyckeln är kvar i stan men i det ögonblicket är vi allt för lata för att bry oss Så vi lägger oss och solar innan vi slänger oss i plurret, eller två av oss slänger oss den tredje är allt för mogen fär sådan barnslighet.
Sen tar jag och annik oss i kragen och rattar in till staden där vi går bärsärkargång i familjen fredrikssons matföråd. Fullproppade med matvaror åker vi tillbaka och lotsar ingrid rätt och sedan lagar vi en utsökt pyttipanna.
Sen tar vi det piano i trädgården innan vi återigen hoppar i sjön. den här gången med en vindsurfingbräda. Där ligger vi sedan och betraktar livet från den ljusa sidan innan vi tar oss upp och fikar lite.
Efter ett tag bär det åter igen in till stan där vi möter upp med evelina och handlar pizzaingredienser.
Väl tillbaka i stugan bakas det för fulla muggar och pizzan blir utsökt.
Kvällen avslutades med dipp och "kategorispelet"
En underbar dag med andra ord!

Idag var nog det mest spännande när sirenerna ljöd utanför! Två brandbilar rusade förbi och mor och dotter blev som galna! Kastade sig in i bilen för att söka misär. Väl på plats verkade det vara falsklarm och vi rattade besvikna hem.

Kärlek och respekt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback