hjälpen öppnar

folk är galna!!

Åkte idag till Erikshjälpen för att se om jag kunde göra något fynd. Ej påläst som jag var trodde jag att det öppnade klockan tio(jag åkte dit vid ett). Så när jag styrde in Alice på parkeringen möttes jag av en fasansfull syn. Överallt stod bilar, folk trängdes i en massiv klump utanför dörrarna och stirrade argsint på sina medmänniskor *rör du mina fynd är åker du ambulans härifrån*. När dörrarna väl öppnades rasade massan in och slet åt sig allt dem kom åt. Vassa armbågar flög från alla höll och galenskap lyste i var människas öga. Jag lyckades med nöd och näppe få tag i ett litet stränginstrument (namnet är som bortblåst i skrivandets stund). Glad gick jag sedan runt och underhåll dem som ville lyssna på mitt "änglaspel".

Men för att återgå:
Jag har aldrig varit med om något liknande. Visst har man hört talas om liknande klumpar men aldrig har jag själv iaktagit detta brutala skådespel. Jag åkte därifrån chockad men med ett stort leende på läpparna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback