sex!

jag vill ha en mer öppen attityd till sex!
det är ju det vi blir till genom, det som skänker oss en av livets största njutningar.
varför denna "hysh hysh"?
visst, det har blivit mycket bättre men fortfarande är det för många oskrivna regler.
det finns vissa av mina vänner som jag inte pratar sex med av anledning att jag märker hur besvärade dem blir. jag vill inte ha det så! jag tycker personligen att det finns så mycket man kan missa genom att få ha dem här pratstunderna. kanske dela med sig av egna erfarenheter, fantasier, fråga och i största allmänhet bara ha roligt åt grejen. det är för allvarligt enligt min mening.
fram med mer sexprat!!

kom på en sak nu när jag satt och skrev detta (och bara att jag kommer ta med det i samma inlägg är väl alltför upprörande) men det här med pedofilhysterin. läste nu senast i stadens lokaltidning att några turister blivit upprörda över turistguiden där det står en liten flicka på en äng och lyfter lite i kjolen. denna bilden är jättesöt inget sexuellt alls! men med dagens pedofilhysteri (som näst intill liknar medeltidens häxjakt) räknas den nu helt plötsligt till något fult.
Är det så det ska behöva vara? ska man inte ens kunna ha en liten flicka/pojke som lyfter på något klädesplagg (vilket ju barn ofta gör) utan att folket rasar?
jag tror ju inte att turistbyrån tänkte "jaha ja, vi är ju en kommun som värnar om barnporr och gärna ser till pedofilernas bästa så varför smäller vi inte upp bilden på den söta lilla flickan som framsida!?! "
jag tycker världen ska lugna ner sig lite. ta inte allt med största allvar hela tiden.
 visst ska vi jobba för att förhindra att någon människa utsätts för något dem inte själva valt men att fördbjuda vanligt beteende är inte acceptabelt!

kärlek och respekt!

Kommentarer
Postat av: Elle

Word, sister.

Postat av: Carro

Bra talat!

2007-07-24 @ 13:07:54
URL: http://rotate180.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback