underbart!

vilken underbar dag det har varit!

har idag ägnat i stort sett hela dagen åt min bok. en sådan bok som jag kan läsa hur många gånger som helst och ändå aldrig tröttna. en sådan bok som jag vid något tillfälle har läst ut för att sedan bläddra tillbaka och börja om på nytt igen för att jag inte vill att det ska ta slut. en sådan bok som fångar mig totalt och får mig att känna mig som Jane Drew när hon står vid Judiths grav med en stickande smärta i axeln eller när hon blir vansinnig på Mac sin svåra och oåtkomliga granne.
en riktig roman med andra ord och jag älskar den.

vi fick även besök av en hund i trädgården idag. en glad, stirrig och underbar liten chihuahua. lekte lite med henne medan jag funderade på vart hon kom ifrån och hur vi skulle få tag i ägaren. Fanny, som hunden heter, visade mig dock vägen mot grannhuset (bor mitt i stan så grannhuset är inte folk jag känner, därav min ovetskap om hund eller ej) men ville sedan inte gå längre när det blev snårigt och högt gräs så jag tog henne i famnen och traskade över staketet där jag efter lite hoande träffade hennes matte och lämnade tillbaka henne. så fort jag satte ner henne började hon återigen hoppa, gläfsa och slicka mig på händerna. jiss vilken liten sötnos hon var. skulle lätt kunna skaffa min en chihuahua!!!

fick även besök av en jättevacker hare som studsade fram genom trädgården. aaaah...alla dessa underbara djur!
me casa su lovea!!!

en hälsning till Elle: Hej sugarpie honeybunch!!!

kärlek och respekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback