en fundering

jag har funderat på en grej!

att släppa ut minkar är så dumt! dem vet inte hur dem ska anpassa sig till det vilda livet och svälter ihjäl. Visst, inne på minkfarmen dör dem ju inte heller en "naturlig" död men dem slipper i alla fall plågas till döds.
tror nu inte att jag är för minkarmar för det är jag sannerligen inte! jag tycker det är helt avskyvärt!!
men eftersom det inte verkar finnas en lag, emot farmarna, i åtanke så vore det bästa egentligen att slå sönder hela stället och endast bespara burarna med minkar. Nu får jag säkert alla sveriges minkfarmare efter mig men jag vill bara upplysa om att detta inte var en uppmaning utan endast en liten tanke i en 20-årings huvud.

Jag förstår heller inte riktigt "grejen" med att ha ett dött djur virat om kroppen. det är rent osmakligt!
och varför sen? när det finns fuskpälsar som ser exakt likadana ut, varför då ta några oskyldiga djur.
jag kom ihåg när jag var liten och ännu inte hade fått dem här tankarna. Vi hade då en äkta minkboa hemma (eller iaf tror jag den var äkta), jag var livrädd för den, tänkte att den skulle vakna till liv och bita mig och så tyckte jag det var äckligt med ett dött djur!

jag tycker personligen att alla varelser är lika mycket värda! djur som människa...det är bara en ren slump egentligen att vi blev dem mest framstående och intelligenta (finns vissa undantag).
nu blir säkert en del upprörda men läs och tänk!
under andra världskriget användes judarnas skinn till lampskärmar, fett till tvål och hår till bl.a. mattor, världen upprörs och med all rätta!!! så behandlar man inte människor...men hur kommer det sig att samma sak inte gäller djuren?
jag bara undrar!

kärlek och respekt (till alla varelser)

Kommentarer
Postat av: Micha

Jag gillar din blog!

Postat av: emelie

tack så mycket!:D

2007-03-19 @ 12:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback