med en brännskadad fot

Håret är flottigt, mjukisbyxorna på, någon finne i ansiktet..alltså allmänt risig! Men va tusan, jag har slitigt för kung och fosterland på ett gjuteri hela dagen! Eller egentligen har jag inte slitigt direkt. Maskinerna var sönder så första tre timmarna hade jag absolut inget att göra. Passade då på att rena min metall. Det skulle jag inte gjort!
När jag står där i godan ro och slevar upp metallslamset och ska lägga ner det i slagghinken droppar det rakt ner på min fot! People jag har stålhettaskor men med den extremt dumma design att jag har två "lufthål" och rakt ner där faller droppen. Vi snackar 700 grader celcius varm metall! Det gjorde ont som satan och jag slet av mig skon och upptäckte att strumpan hade ett stort hål i sig. Den träffade delen på foten var helt brun och sönderbränd. Men jag lever och nu känns det någorlunda okej. Allt ligger ju i att kyla som Bosse säger!

en något gladare nyhet:
Idag passerade ett vitt kuvert med en rosa elefant på, våran tröskel!
Mina papper till Rosa Bussarna var äntligen komna!
komplett med visumspapper, vaccinationsinfo och packlista! Hallelujah (som kishti skulle sagt)
Jag kommer närmare och närmare mitt mål för var dag som går!

gå till apladalen i helgen! där är det några fina ungdomar som ska spela och sjunga, varav en har en bränd fot;)

kärlek och respekt

Kommentarer
Postat av: Elle

stackars älsklingen :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback