Tunisien i mitt hjärta

" hallo, come look in my shop..no just look! were are you from? Sweden? aaaaah gamla groda!
are they plastic? no? ooh beautiful eyes for you I give 50 000 camels and a ferrari."

"here is a nice chiza! and for you I give speciell price because you're not a capitalist. alright  120 dinar!
...to much? no no no...this is real christal, no plastic!
I promise...tell me your price!
10 dinar!!!!!!! Bankrutt bankrutt...don't make me angry emili...I give you a good price. this is fabrikat! but alrigt for you...50 dinar! not 120, not 60 not 80 just 50 dinar. alright.."

detta underbara lyssnade vi pa varenda dag! och det var så roligt!!! vad vi ägde på medinan jag och helena! det var sån fest...o vi blev kända bland alla försäljare..i varannat stånd hade vi en vän som vi pratade med varje dag! sista dagen i medinan stod vi till exempel i en affär och dansade, drack te, lekte att jag var säljare o dem köpare o hela tiden blev vi överrösta av beundran och presenter!
det var helt underbart!! den halvtimmen lr vad det nu var i affären kommer jag aldrig glömma.
visst många tyckte dem var jobbiga men om man bara tog sig tid att prata med dem i vara trevlig så hade man väldigt roligt!kommer sakna alla muhammadar, jasmina, djazz, bilel, abdul o alla andra underbara! vi ses om några månader!!!

Helena you made my day! utan dig hade jag inte haft hälften så kul som vi hade.

elena o Hemeli

Tunisien du tog en del av mitt hjärta!


Kommentarer
Postat av: Helly

Elena och Hemelie, vi var bäst. Jag vill dansa hos Muhammed! Och jag vill röka chiza hela dagarna! Och det NU!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback