ett år äldre

idag vaknade jag av sömnsvårigheter och en huvudvärk.
sen lite kort därefter dök det upp två personer som skrålade för glatta livet.
med sig hade dem lite presenter som jag tackade och tog emot för att sedan försöka sova vidare vilket gick kass så då åkte tv:n på i ett desperat försök att hitta barnprogram men tydligen tycker världen att jag nu är för gammal för det för alla roliga barnprogram lös med sin frånvaro.
kläddde på mig och tänkte baka en kaka till senare då jag  plötsligt kommer på att jag inte köpt en blomma till mormor och åker i panikfart till blomsterlandet och beger mig sedan till det eftertraktade målet med hela 20-fyllandet! SYSTEMET!!! ojoj...vilken känsla att få gå där och helt lagligt köpa vad jag ville.
så fort dörrarna öppnades sprack mitt ansikte upp i ett lyckligt leende och jag vandrade som på moln. samtidigt gnagde en oro i mig att kvinnan i kassan kanske inte skulle be om leg och att allt då skulle varit förgäves, men icke...på sytemet blir man inte missnöjd! Damen både frågade efter leg och gratulerade. tackar!

har nu ikväll spenderat min tid med Elle som bjöd mig på restaurang och sedan sitt trevliga sällskap...tyvärr blev besvikelsen stor när vi i godan ro sitter och tittar ut och märker att det faller något från himlen. SNÖ!!!
ännu värre blir det när Dalli så vänligt påpekar att det snöar med ett hånskratt (sms-form men jag anade hånskrattet i "haha")
jag vägrar acceptera detta på min födelsedag!!!!!!
nu har dumheterna slutat i alla fall och jag vill inte veta av något liknande förren i november när jag ändå åker till afrika och slipper se det...så i januari ska jag välkomna snön med ett leende men inte dessförinnan.

Tack för alla fina grattulationer (men gud, hur stavas det?)
kärlek och respekt


Kommentarer
Postat av: Elle

gratulationer kanske :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback